Tisdagsträningen

Att träna är ju magiskt. Men det finns dagar då det är så enormt mycket tyngre än andra dagar och för mig är den dagen tisdagar. Jag tror mig veta anledningen till detta och det kallas helg och vilodagar. Jag tränar i regel tisdag till fredag med eventuell träning även på söndagen. Vilket resulterar i vilodagar lördagar och måndagar, och jag tror att när jag inte rör mig alls på måndagen så är kroppen inte riktigt i fas för att köra ett något tyngre pass på tisdagen.

Idag kände jag mig riktigt seg, svag och trött, men jag gav mig ändå fan på att avsluta hela passet vilket inkluderade styrkedel och en metcon bestående av Chest to bar pullups, Squat Snatch och Box jump overs. Jag var och är fortfarande helt tagen efter passet men känner att jag har ätit bra och kommer få en god återhämtning.

Hur ska jag då få bukt på problemet med att tisdagen alltid känns som veckans ”lallpass” då? Jo jag tror att svaret sitter i alternativ träning på lördagen och måndagen. Det vill säga en romwod för att mjuka upp kroppen likt Yoga eller något annat lättare så som promenad eller simning för att kroppen skall förstå att det kommer en ny träningsvecka runt hörnet. Så det skall jag försöka anamma.

Aja Hare!