Gårdagens skapade problem

Jag har sedan en tid tillbaka, så ofta jag bara kunnat, följt en programmering av Ben Bergeron, Built By Bergeron. För mig som relativ nybörjare har detta varit den absolut, för mig, mest kompletta och bäst sammansatta programmering som jag testat. Gårdagens pass bestående av nedan övningar plus en metcon gjorde dock att jag stelnade till rejält i ryggen.

1. Snatch
A. 1×3 at 60%
B. 1×3 at 70%
C. 3×3 at 75%
*All reps are drop from the top

2. Back Squat
Triple at 80%
Single at 85%
Triple at 80%
Single at 87%
Triple at 80%
Single at 90%

Av någon anledning så låser det sig i ländryggen på vänster sida för mig när jag kör Back Squats, detta kan vara till följd av ett diskbråck i mina yngre dagar, det är dock någonting som är ganska återkommande när jag kör just Back Squats.

Nu blir det en dags vila för att ladda om inför ett lunchpass i morgon med förhoppningsvis riktigt rolig Kombo!

Kommentera

